Når du laver søgeordsanalyser kan det være svært at finde ud af hvilke søgeord, du skal inkludere. hvis du har kørt AdWords har du dog en kæmpe stor database af søgninger efter de søgeord du er interesseret i. det afhænger naturligvis af hvor god en AdWords konto du har, men uanset hvad, så kan du finde masser af værdifuld data om hvilke søgeord du er blevet vist på.
Her er guiden til hvordan du udvider søgeordsanalysen med AdWords data. Når du har trukket dine søgeord ud kan du sortere på visning eller konvertering og tilføje søgeord for søgeord til din søgeordsanalyse.
Hvis du er i tvivl om, hvordan du laver søgeordsanalysen, så download min ebog om det her >>
Step 1 – Gå i AdWords og vælg Keywords
I dit Google AdWords dashboard vælger du den konto du gerne vil trække data ud fra. Herefter vælger du Keywords som vist herunder
Step 2 – Vælg alle søgeord og eksporter
Når du har gjort det skal du markere alle søgeord og vælger Details samt klikke på All
Step 3 – Download liste af søgeord
Husk lige at vælg All time for at få større datagrundlag. Herefter vælger du alle igen og vælger Download. Vælg det ønskede format og download csv filen.
Step 4 – Søgeordsanalyse i excel
I Excel kan du nu filtrere og farvelægge lidt efter impressions. På den måde får du overblik over hvilke søgeord, der på dine AdWords har givet flest visninger. Du kan også vælge at sortere efter konverteringer eller kliks, hvis det giver mere mening for din søgeordsanalyse
God fornøjelse
Sådan udvider du søgeordsanalysen med AdWords data,
Glimrende tip, dog skal det lige siges at hvis man vælger “All time”, så er det ret væsentligt at alle søgeordene har været aktive i hele perioden, hvis man skal sammenligne impressions og prioritere sin indsats på baggrund af det.
Jeg har netop brugt din guide til et nyt site i samme boldgade, som et tidligere site hvor jeg allerede har postet en pokkers masse AdWords kroner efter. Det har givet en hel del idéer til nye landingpages.