Indhold giver værdi for både søgemaskinerne og dine kunder

Indhold giver værdi for både søgemaskinerne og dine kunder

Indhold indhold indhold

For at skabe værdi online, hvad enten det er for en webshop, et affilliate site eller et hvilket som helst andet website så skal der indhold til – ganske simpelt. Jeg giver dig hermed som webmaster, website ejer eller hvad end du laver et godt gammeldags los bagi. På må handsken og skab værdi for dine besøgende.

Nu spørger du sikkert hvorfor? Og det er der mange grunde til, ligesom der også er mange måder, hvorpå du kan skabe indholdet. Derfor har jeg skrevet dette indlæg, der gerne skulle motivere dig til at lave mere indhold samt inspirere dig til hvordan du kan skabe det.

Rigtig god fornøjelse!

Godt indhold giver placeringer i søgemaskinerne

Der er to grunde til hvorfor godt indhold går hånd i hånd med søgemaskineoptimering eller SEO om nogen vil:

1. Guf for google: Hvis vi tænker helt rationelt over det og tager vores Googlebriller på, så må det være klart at Google’s største ønske er at levere de bedste søgemaskineresultater til brugerne.

Med de bedste søgemaskineresultater mener jeg både i forhold til relevans for brugeren og også i forhold til længden af indholdet. Med andre ord vil google altså hellere vise det gode indhold frem for det mindre gode. Og hvis vi på vores website kan levere sådant unikt og godt indhold vil Google placere os højere i rankingen.

Et helt andet aspekt er at ved at have massere af indhold får du brugt dine søgeord i alle mulige afskygninger og dermed også i forbindelse med en masse andre semantiske ord. Du vil på den måde kunne ramme en masse longtail kombinationer af dine søgeord ord og vil på den måde drive trafik ind på dit website. Det kan være kombinationer du aldrig selv ville bruge om produktet, men som andre ville finde mere naturligt og på den måde ramme du med din optimering både bredere.

2. Linkbuilding: Hvis vi kan formå at skabe noget brugere, surfere og hvem der ellers gider at læse det vi laver rent faktisk kan bruge til noget så kan vi skaffe indgående links. Det kræver dog at indholdet har stor værdi enten fagligt humoristisk eller underholdningsmæssigt, hvilket kan være rigtig svært at skabe. Du kender sikkert allerede grunden til, at vi gerne vil have indgående links i forhold til SEO – det vil jeg derfor ikke komme nærmere ind på, men alt i alt så gælder det om at skabe noget indhold andre vil linke til så vi kan booste placeringen.

Hvordan skaber jeg godt indhold?

Godt indhold er ikke bare svært at lave – det er rigtig svært. Her gælder noget så simpelt som hårdt arbejde og især hvis du står i en situation, hvor du skal skabe indholdet uden egentligt at kende noget til emnet på forhånd – Det gør de fleste dog heldigvis oftest!

Lav 10 råd og skyd genvej

En god idé for at skabe reelt indhold til dine kunder er ved at lave X antal råd om et givent emne. Jeg ser ofte at også store aviser som Jyllandsposten gør det på deres website. Et eksempel er deres 10 guides til mobiltelfoni på ferien. De to eksempler kan du se her under.

Overskrifterne fanger folk med det samme, da rådene er lige at gå til og hurtige at læse. Ud over det faglige indhold så er sådanne lister med gode råd ualmindeligt lette at linke til, hvorfor de linkbuildingsmæssigt kan være til stor fordel.

JP tips til mobilbrug

Hav en skæv vinkel og se brugere flokkes omkring dig

Reelt indhold behøver langt fra blot at være saglig. Har du kant, hvad enten den er humoristisk, satirisk, spændende eller blot inspirerende så kan du nå rigtig langt. Dog er det ikke lige sådan at finde denne kant. Jeg har fundet dette blogindlæg om at have kant når man som forfatter til et website eller en blog skriver.

Et rigtig godt eksempel på en blog og en forfatter, der virkelig lykkedes med at have kant er Slagt en Hellig ko, som virkelig formår virkelig at skabe en aura og en passion omkring sit website og sin blog. Ud over det har sitet præsteret at få over 87000 indgående links, hvilket er helt exceptionelt flot – kant kan gøre meget!

http://www.slagtenhelligko.dk/

Copy/Paste er FYFY

Det er ekstremt nærliggende at finde andre, der har lavet godt indhold og så blot copy/paste indholdet, men det er altså både en dum og ekstremt farlig leg for dig. Dels er der ophavsretten, som i sig selv jo kan være et stort problem for dig, men vigtigst af alt er det at du skaber duplicant content på dit website. Duplicate content vil sige at indholdet allerede er blevet fundet af google, hvorfor du ikke vil få credit af google for det – nogen gang endda tvært imod.

Hvis du har fundet en rigtig god artikel, så brug den blot som inspiration, og lav derefter en bedre og helt unik tekst. Husk altid at tilføje detaljer og andet således at du hverken går i DC fælden eller i clinch med den danske lovgivning. Desuden så er det altså bare sjovere at lave site eget indhold – derfor ud med din indre copy/paster!

Hold indholdet opdateret

Godt indhold skriver ikke sig selv, ligesom det at drive et website ikke er venstrehåndsarbejde. Brugere der kommer igen efter ny viden eller nye indlæg mister ekstremt hurtigt interessen, hvis der ikke er sket noget nyt på sitet.

Det er ikke kun brugere, der sætter pris på opdateret indhold. Google elsker at der sker ændringer på et site, da det jo betyder at indholdet opdateres og vedligeholdes – igen med henblik på at google blot vil give de bedste og mest relevante sider til brugeren.

Indhold skal altså ikke bare være godt – det er også en fordel regelmæssigt at ændre og skabe nyt!

Og ja så vil jeg da bare lige nævne at vi er ekstremt åbne over for nyt indhold, så hvis du har ideer eller forslag står vi klar. Ligeledes er vi også interesserede i at indgå i et samarbejde om indhold J så kontakt du bare løs!

Få et stort nyhedssite til at poste dit fantastisk indhold

Made4Men har lavet et samarbejde med BT, som jeg personligt har stor fidus til. De skriver simpelthen artikler for BT mod at få links igen, og det er altså de rene lækkerbiskener af links de får. Links med perfekte ankertekster og super linkjuice er ikke af vejen og i stor grad besværligheden værd.

Se evt tråden her:  http://www.amino.dk/forums/t/92907.aspx#608083

Du kan måske endda have artiklen begge steder, hvor du blot skal huske på at skrive den om så den er unik begge steder og du dermed ikke falder i DC fælden.

En idé kan måske være at målrette dine artikler mod en bestemt form for online magasin. Hvis du sælger eksempelvis modetøj så kunne det være en idé at skrive et par gæsteindlæg på nogle af de største modeblogs eller modesites.

Dårlige undskyldninger er der nok af

Let røven nu! – godt indhold kan nemlig booste din trafik radikalt. Drop de dårlige undskyldninger, det er nu du skal i gang.

Har du ikke noget at skrive om så tænk ud af boksen, lav en brainstorm eller spørg andre til råds.

Hvis du ikke har tid til at lave indholdet så kan du med stor fordel få nogle til det! Især er det billigt at få lavet artikler, hvis sproget er engelsk.

Ved du ikke noget om emnet så begynd at samle artikler og andet gøgl således at du kan få ekspertviden inden for feltet.

Til sidst er der bare at sige at du skal på med handsken og skab godt indhold.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Indhold giver værdi for både søgemaskinerne og dine kunder, 5.0 out of 5 based on 1 rating
Spred god karma og del
Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Ingen kommentarer endnu - vær den første

Du kan skrive den første kommentar

Skriv en kommentar

Venligst indtast navn Please enter an valid email address. Skriv venligst en besked

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog

Få hjælp mit bureau, s360

Til dagligt sidder jeg hos det digitale marketing bureau s360 som Head of SEO. Hvis du har behov for hjælp, er du mere end velkommen til at tage fat i os.

Du kan også læse mere om, hvordan vi hjælper med SEO, PPC, Konverteringsoptimering, Google Analytics eller nogle af vores andre digitale marketing ydelser