Blog

Sådan skaber du SEO og SEM synergi

Understående blogindlæg har jeg ligeledes præsenteret på SearchStars, der er en svensk SEO konference i Malmø. Oplæggets navn var Datadriven SEM SEO Synergies – Myth or reality. Du kan se præsentationen herunder.  Forstå forskellen imellem betalt og organisk search Selvom resultatet kommer op i samme søgning, så er de to kanaler eller områder meget […]

Læs hele indlægget her>>

Sitemap og informationsarkitektur – guide til korrekt opbygning af dit website

Kort fortalt er dit sitemap og informationsarkitektur den opbygning, du har på dit website. Det er altså de sider, som du har valgt herunder beslutninger om, hvor dybt dit website skal gå (altså hvor mange undersideled, der skal være), samt hvor mange forskellige sider du skal have. Tænk udefra ind i stedet for indefra ud, […]

Læs hele indlægget her>>

Inhouse SEO – Fordele, ulemper og optimering

Inhouse SEO er naturligvis mest relevant for større virksomheder, hvor du ikke selv som ejer af en webshop eller selvstændig konsulent sidder med tjansen omkring SEO. At have et inhouse SEO team uanset om det er enkelt person eller flere har indbygget nogle anderledes udfordringer og muligheder. Fordele ved inhouse SEO Der er bedre muligheder for content marketing kampagner, […]

Læs hele indlægget her>>

KPI – Sådan vælger du digitale KPI’er og sætter mål op

Hvad er KPI og Mål Lad os først lige starte med at udforske de forskellige begreber. KPI betyder Key Performance Indicators og er de vigtigste tal og målepunkter, som du vælger for din marketing aktiviteter. Talene kan være alt lige fra Google Analyti Mål på den anden side er målsætning du som marketingansvarlig eller konsulent stiller […]

Læs hele indlægget her>>

Sådan vælger du indholdselementer til din Content Marketing

Forskellige indholds-elementer Det er kun din marketingshjernes fantasi, der sætter grænser for det indhold du skaber. Der findes et væld af forskellige muligheder inden for content og både form, længde og afsæt kan variere rigtig meget. Prøv eksempelvis at tænke over disse tre parametre: Medie: Du kan bruge billeder, video, grafik, tekst eller lyd som medie. Afsender: […]

Læs hele indlægget her>>

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog

Komplet B2B guide

Jeg har været medforfatter på denne: B2B markedsførings ebog