Jeg har lavet guiden og mine henvisninger til en række af forskellige områder inden for AdWords. Listen her til højre virker som en slags indholdsfortegnelse, som du kan klikke på for at hoppe ned til det respektive emne i SEO guiden.
Hvis du er helt ny inden for SEO og du har brug for en helt simpel guide kan du gå til introduktion til SEO og læse disse artikler og whitepapers først. Herefter kan du gå ned til de mere avancerede værktøjer, bøger, blogs etc.
Google AdWords er en annonceringsplatform, som Google har gjort tilgængelig for dig som annoncør. Du har igennem Google AdWords adgang til at markedsføre dig selv i søgeresultatet på Google.
Fordelen ved Google AdWords er den ekstreme fleksibilitet i din målretning af dine annoncer. Du kan igennem denne fleksibilitet sikre, at du får den bedst mulige trafik ind til dit website og dermed få mere ud af dine AdWords annonceringskroner.
Grundlæggende gør du det at du opretter en konto, hvori du har kampagner og herunder annoncegrupper. I hver annoncegruppe indsætter du så de søgeord du gerne vil have målrettet din annoncer imod samt opretter de annoncer du gerne vil have vist ved søgninger i Google. På den måde kan du igennem Google AdWords system markedsføre din hjemmeside direkte i Googles søgeresultat og skabe kvalitetstrafik.
Ud over tekstannoncer kan du i AdWords oprette display annoncer og markedsføre din hjemmeside med bannere på andre hjemmesider, der er en del af Googles display netværk. Ligeledes kan du annoncere i Googles display netværk ved hjælp af remarketing og dermed kun eksponere tidligere besøgende for dine bannere.
Med andre ord er Google AdWords en kanal for din digitale markedsføring, der kan skabe kvalitetstrafik både igennem search og display. Udføres Google AdWords rigtigt, med det rigtige fokus og har du et godt konverterende website, så kan Google AdWords blive din vigtigste kanal til trafik og salg.
I denne guide har jeg samlet viden og guides til AdWords. Guiden er både for dig der er begynder udi AdWords og til dig der er ekspert og konsulent i AdWords.
Hvis du netop skal til at starte med opsætning af Google AdWords guider jeg dig her til de helt basic introduktioner. På den måde får du et indblik i de mest basale dele af Google AdWords, inden du kan gå videre med guiden og tage fat på avancerede dele af AdWords.
Hvis du vil lære AdWords må du først forstå hvordan AdWords virker. Til dette har jeg herunder samlet nogle links, der forklarer dig hvad AdWords auktionen går ud på, hvad adrank er og hvad quality score går ud på.
Uanset hvad du skal lave i Google AdWords så vil det typisk foregå i selve Google AdWords eller alternativt i Google AdWords editoren. Det er sjældent, at jeg tager andre værktøjer i brug. Dog findes der nogle, som kan hjælpe dig med at optimere din AdWords til bedre klikpriser, højere quality score og mere trafik og salg.
Der findes en række interessant bøger omkring SEO og søgemaskineoptimering. Jeg har læst en række af dem og herunder guider jeg dig til de bøger, som jeg anbefaler mest inden for SEO.
Der er rigtig mange som mener, at de er eksperter inden for AdWords. Herunder er fårene blevet skilt fra bukkene, og jeg har linket til de blogs og de personer, som jeg synes giver mest mening at følge inden for AdWords.
Inden for AdWords er der en række magasiner og communities, hvor emnet faktisk ikke er ret meget andet end AdWords. Dem jeg bruger har jeg listet herunder.