Gratis bog om søgeordsanalyse

Få 58 sider gratis ebog om søgeordsanalyse

Hvornår har du sidst kigget på dine søgeord? Tænkte det nok – nu er det tid! Bliv guidet igennem søgeordsanalysen fra start til slut med masser af tips, strategier, værktøjer og hacks. Få denne gratis ebog og få langt mere ud af din søgeordsanalyse og dit arbejde med søgemaskineoptimering. Både i forhold til SEO arbejdet på siden og i din linkbygningen.

OBS – Ny og opdateret udgave i maj 2015 med 10 sider yderligere uddybning!

Det lærer du om søgeordsanalyser:

  • Hvad er en søgeordsanalyse?
  • Hvordan laver du søgeordsanalysen?
  • Hvilke værktøjer du kan og skal bruge til at lave søgeordsanalysen?
  • Gæsteafsnit af Henrik Bondtofte om hvordan du undgår overoptimering af dine søgeord
  • Gæsteafsnit af Henrik Bondtofte om, hvordan du bruger søgeordsanalysen i din linkbuilding.
  • Hvordan du bruger søgeordsanalysen strategisk i udvikling af produkter, medarbejdere, marketing etc.
  • Hvordan bruger du søgeordsanalysen i forbindelse med SEO semantik
  • Hvordan og hvorfor du skal kategorisere dine søgeord, så du tænker emner og semantik ind i din SEO
  • Hvordan du bruger søgeordsanalysen til lave dit websites arkitektur, struktur og opbygning
  • Hvordan du optimerer indhold ud fra semantik og fokusere på flere søgeord på en side i stedet for blot en
  • Hvordan du rapporterer SEO anno 2015 igennem din søgeordsanalyse

Gør som +1700 andre

Du vil lære præcis hvad en søgeordsanalyse er og hvorfor den er så vigtig at bruge som grundlag for din markedsføring. Du vil lære hvordan du finder de søgeord, som du skal inkludere i din søgeordsanalyse. Og du vil lære hvordan du prioriterer og kategoriserer dem overfor hinanden. Til sidst vil du finde ud af hvordan søgeordsanalysen kan bruges i din markedsføring på det operationelle, taktiske og strategiske niveau.

Alt i alt en gennemgang af søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Læs ebogen fra ende til anden eller hop ned i de afsnit og værktøjer, der er mest relevant for dig.

Bemærk: Du tilmelder dig samtidigt mit månedlige nyhedsbrev med guides, tips og tricks omking SEO, online marketing og webshops

Søgeordsanalyse bog



 

Afsnit i bogen

søgeordsanalyse afsnitFørst skal vi forstå hvad der driver potentielle kunder til at søge i Google ved t kigge på søgeadfærd og intention. Herefter kan vi gå ned i selve anatomien i søgeord herunder de forskellige typer af søgeord samt longtail kontra short tail søgeord. Når vi har det på plads kan vi gå i gang med selv søgeordsanalysen ved at kigge på de værktøjer og den struktur vi skal bruge.

Selve analysen laves i tre trin, hvor vi først skal finde søgeord og herefter finde data og informationer om dem for til sidst at kategorisere dem og prioritere søgeordene. Herefter har vi det data, som vi skal bruge i det efterfølgende optimeringsarbejde. Det er nemlig det næste afsnit, der handler om, hvordan du konkret kan anvende dataet i din markedsføring både i Google og i andre kanaler. Til sidst kigger vi på, hvordan vi kan bruge søgeordsanalysen til at opsætte overvågning og rapportering.

Manden bag søgeordsanalyse ebogen

Forfatteren bag søgeordsanalyse bogen er Nikolaj Mogensen 

 Jeg hedder Nikolaj Mogensen og arbejder som Head of SEO & Owned Media hos GroupM. Her udarbejder jeg analyser, underviser, planlægger og laver strategier for kunder, der ønsker en seriøs tilgang til søgemaskineoptimering. Iblandt disse aktiviteter er en mine opgaver netop disciplinen søgeordsanalyse.

Min baggrund er Cand IT E-business, hvor jeg skrev speciale i international SEO på strategisk niveau. Jeg blogger om online marketing, SEO og iværksætteri på nikolajmogensen.dk samt er gæsteblogger på Ivaekst.dk og Mypresswireacademy samt på diverse blogs herunder blandt andet Thomas Rosenstand, Peter Ulstrup Hansen, Dennis Kjærsgaard mfl.

Cand-it-ebusiness som et af fundamenterne for søgeordsanalysegoogle AdWords og Analytics certificeringSEMaward til søgeordsanalysenHubspotacademy SEOWizzi vinder januar 2014Årets Wizzi 2014

Søgeordsanalyse. Kunsten at lære at forstå hvilke søgeord dine fremtidige kunder vil bruge når de skal handle med dig! Nikolaj ved om nogen hvordan sådan én skal skæres – så læs og tag ved lære…
Philip Sander Nielsen- Senior Digital Development Manager, Mindshare
Søgeordsanalyse er essentielt når man vil noget online, så vil du også gerne det, er denne ebog uden tvivl et godt sted at starte for både begyndere og let øvede.
Kim Tetzlaff- SEO specialist, ktj-media.dk
At arbejde med SEO uden at lave en søgeordsanalyse først er som at skyde i blinde og håbe på, man rammer et eller andet. Nikolajs whitepaper lærer dig at lave en komplet søgeordsanalyse af din egen hjemmeside.
Frederik Hyldig- SEO specialist, SEOPORT.dk

Download ebogen

Søgeordsanalyse bog


Hvad er en søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse er en undersøgelse af potentialet, konkurrencen og relevansen i udvalgte søgeord eller nøgleord. Målet er at udvælge de søgeord man vil få mest ud af at målrette hjemmesiden imod i forhold til SEO og placeringer i Google. Formålet er således at danne overblik over, hvilke søgeord og nøgleord ens hjemmeside skal målrettes imod. Et overblik der skal bruges aktivt i den fremtidige markedsføring af hjemmesiden både internt og eksternt. Søgeordsanalysen kan indeholder forskellige analyser alt efter hvor omfattede man vil gøre den og hvad man vil have ud af den.

Det indholder en søgeordsanalyse

  • Analyser af antal søgninger på relevante søgeord
  • Analyse af konkurrencen på de enkelte søgeord
  • Gennemgang af placeringer på søgeordene
  • Estimat af potentialet i de enkelte søgeord
  • Prioritering af de essentielle søgeord
  • Kategorisere søgeordene

Det kan du bruge søgeordsanalysen til

Og alt efter hvad søgeordsanalysen skal bruges til indeholder den også

  • Ny struktur og arkitektur til websitet
  • Søgeordsstrategi
  • Ny struktur og arkitektur til websitet
  • Forslag til søgeord, der skal målrettes med indholdsstrategien
  • Forslag til nyt indholdsektioner på websitet

Hjemmesidens markedsføring skal afspejle den italesættelse kunderne har. Det er der to primære årsager til. Dels kan hjemmesiden rangere højere i Google på netop disse søgeord, hvis hjemmesiden bliver optimeret imod dem. Og dels kan den teksten på siden afspejle de søgeord kunderne bruger i forbindelse med produktet og dermed i større udstrækning fange den besøgendes opmærksomhed og tankesæt.

Laver du din søgeordsanalyse korrekt får du dermed dyb indsigt i dine potentielle kunder. En indsigt der gør at søgeordsanalysen forbedrer din kommunikation og dermed også konverteringen på hjemmesiden – altså salget.

Søgeordsanalysen giver dig således mere forretning igennem Google. Dette gøres ved at erobre placeringer på søgeord, som folk rent faktisk søger med i Google og andre søgemaskiner. Formålet er således at afdække de søgeord hjemmesiden skal målrette sig imod. Det kan være i tekster, overskrifter, titler, i navigationen og andre steder, hvor det er nyttigt i forhold til Google.

Få professionel hjælp til at udføre søgeordsanalyse

Er du i tvivl om du selv kan udarbejde din søgeordsanalyse og bruge din til dit SEO arbejde? Til dagligt arbejder jeg i GroupM, hvor du kan købe mig eller mine kollegaer til at udarbejde en professionel søgeordsanalyse.

En professionel søgeordsanalyse giver dig unik viden til din markedsføring i Google. Uanset om du vil have søgeordsanalysens viden til at opbygge en ny struktur til dit website, om du ønsker analysens input til fokusområder for dit indhold eller om du blot vil have en oversigt over dine søgeords placeringer. En professionel søgeordsanalyse giver dig unik viden til din markedsføring i Google. Uanset om du vil have søgeordsanalysens viden til at opbygge en ny struktur til dit website, om du ønsker analysens input til fokusområder for dit indhold eller om du blot vil have en oversigt over dine søgeords placeringer.

Spred god karma og del
Share on Facebook0Share on Google+104Share on LinkedIn234Tweet about this on TwitterEmail this to someone