Webshop

Webshop

En webshop er ikke noget man bare lige starter op. At drive en webshop kræver en bred vifte af kompetencer inden for alt lige fra ren og skær forretningssans til nørdet programmering. Det vigtigste for at drive en webshop er dog passionen for at lære, forbedre og skabe en helt igennem fantastisk webshop. Læs i denne kategori om mine erfaringer og tanker omkring det at drive webshop…

Skriv bedre webtekst – fjern disse 7 typer ord

Når du arbejder med webtekst ser jeg rigtig mange begå disse fejl i deres tekstforfatning – mig selv inklusiv. Derfor får du her en oversigt over hvilke 7 typer ord, du skal undgå. Fjerner du ordene fra din webtekst vil din kommunikation fremstå mere præcis, konkret, let forståelig og skarp. Helt overordnet så handler hvert […]

Læs hele indlægget her>>

Value Marketing – tænk værdi i stedet for indhold

Inspireret af Cyrus Shepards afsnit om værdi i hans SEO blueprint vil jeg her slå et slag for value marketing eller det man kan kalde værdibaseret markedsføring! Jeg har i dette indlæg set på hvordan du kan anskue dit indhold i et andet og breddere perspektiv Du skal tænke værdi i stedet for indhold fordi […]

Læs hele indlægget her>>

Gæsteindlæg: Find din unikke kilde af besøgende – kanalstrategi

Indlægget er skrevet af Lars Holdgaard. Lars driver GodeKarakterer der hjælper unge med eksamensangst. Det jeg godt kan lide ved indlægget er budskabet om, at din webshop vil og skal spille på flere heste i forhold til kanalerne. Indlægget fortæller dig altså ikke hvordan du skal gøre, men kan derimod være inspirerende indspark til at vælge en […]

Læs hele indlægget her>>

Hvorfor skal din webshop have en blog?

Der er masser af grunde til at din webshop skal have en blog. Jeg har udvalgt en række punkter både for og imod, at din webshop engagerer sig i blogging. Jeg har tidligere skrevet et indlæg om indholdsbaseret markedsføring. En blog kan være lige præcis det værktøj din webshop bruger til at udføre indholdsbaseret markedsføring. Jeg har prøvet at skitsere (en smule farvet godt nok), argumenter for og imod at skulle lave en blog på Hjort Smykker. Jeg håber du på samme måde kan bruge argumenterne til nærmere overvejelser om du skal kaste dig ud i blogging til din webshop.

Læs hele indlægget her>>

Søgemaskineoptimering – En introduktion

Introduktion til søgemaskineoptimering Du får her en grundlæggende introduktion til hvad søgemaskineoptimering er, samt hvad du som webmaster bør og skal vide om søgemaskineoptimering. Google’s øverste og fineste formål er at levere kvalitetsresultater til brugeren. Det gør Google ved først at analysere og indeksere hjemmesider og derefter fremvise disse efter relevans til brugeres søgeterm. Google […]

Læs hele indlægget her>>

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog