Tekstforfatning

Tekstforfatning

Tekstforfatning er vigtig for din digitale og online markedsføring. Med effektiv og god tekstforfatning kan du øge konverteringsrate og salg. Samtidigt kan du få bedre placeringer i Google, da tekstforfatning hjælper på SEO og søgemaskineoptimering. I denne blog kategori har jeg samlet alle mine indlæg omkring tekstforfatning, så du også kan blive skarp på hvordan tekst og copy kan øge salget.

Hvad er tekstforfatning?

Hvad er tekstforfatning?

Tekstforfatning handler om at skrive tekst – sårre simpelt. Med tekstforfatning går du ind og optimere og udbygger på det indhold din hjemmeside har. Det kan eksempelvis være tekster til produkter, tekster til produktkategorier eller tekster til blogindlæg etc.


Kan du virkelig sælge så meget med tekstforfatning?

Kan du virkelig sælge så meget med tekstforfatning?

Det vil jeg mene. Tekstforfatning og copywriting hjælper nemlig brugere og potentielle kunder til at forstå produkter og konvertere til salg. Du skal med din tekstforfatning inspirere og sælge dine produkter til læseren. Sørg for at dine tekster er gode og sælgende.
Men sælgende tekster er ikke den eneste upside af tekstforfatning. Tekstforfatning har stor værdi for din placeringer i Google. Google kigger nemlig meget på hvad der rent faktisk står på en hjemmeside og rangere ud fra dette din placering. Med god copywriting og tekstforfatning kan du dermed øge dine placeringer og salg i Google.


Find mere omkring tekstforfatning

Find mere omkring tekstforfatning

  • Jeg arbejder til dagligt i Deducta Search, hvor du kan få hjælp til tekstforfatning og bestille tekstforfatning og indhold til dit website
  • ABC har skrevet et par gode ebøger omkring tekstforfatning og copywriting som du kan få helt gratis
  • Evergreen content – 9 grunde til skabe vedvarende indhold

    Hvad er evergreen content Evergreen Content er indhold, der i overført betydning forbliver grønt. Altså at det altid vil være aktuelt og brugbart på dit website. Tidløst: Evergreen indhold er tidløst og skal kunne være relavant for læseren år efter udgivelsen Værdifuldt: Evergreen indhold er af højere kvalitet og skaber derfor mere værdi for læseren Udtømmende: Evergreen […]

    Læs hele indlægget her>>

    Datadrevet Content marketing – 6 måder og tools til at lave bedre indhold

    Hvis du laver indhold ud fra mavefornemmelse og sporadisk inspiration, så kan du gøre det bedre. Lige så meget som jeg elsker Content Marketing og tankegangen bag, ligeså meget elsker jeg data. Derfor giver jeg dig i dette blogindlæg en række måder, hvorpå du datadrevet kan få ideer til din Content Marketing. Content Marketing er en effektiv markedsføringsmetode […]

    Læs hele indlægget her>>

    Sådan udnytter du Longtail SEO, hvis den altså er der!..

    Longtail søgeord er enormt vigtige for din SEO strategi. Både at målrette, hvis de er der, og lade være, hvis de ikke er. I december skrev jeg et blogindlæg om, hvordan du netop kan udnytte longtail søgeord i din SEO. Her får hvad, hvorfor, hvordan og hvornår du udnytter longtail søgeord i din SEO. Hvad er […]

    Læs hele indlægget her>>

    Sådan optimerer du til de forskellige søgetyper i Google

    For at du kan optimere din search og især din SEO på bedst mulig vis skal du kende de forskellige typer af søgniner, der er i Google. I dette indlæg går vi grundlæggende til værks og forsøger sætte lidt definitioner på de forskellige typer af søgninger Google opererer med. Og hvorfor er dette interessant spørger […]

    Læs hele indlægget her>>

    Tænk købsproces og forbrugerrejse ind i din Search

    Tænk købsproces og forbrugerrejse ind i din Search Hvis du er en af dem der blot kigger på placeringer på nogle enkelte vigtige søgeord, så er du ikke alene. I dette indlæg kan jeg forhåbentlig inspirere dig til at målrette dit website imod andre søgeord og måske endda helt gå væk fra tankegangen om at […]

    Læs hele indlægget her>>

    6 ting du skal gøre ud fra Googles lækkede quality rater guidelines

    I sidste blogindlæg skrev jeg om hvad Googles lækkede quality rater guidelines indeholder. I dette får du opskriften på at lave hjemmesider, som Googles anmeldere vil elske, hvis de kommer forbi dit website! Hvis du efterlever disse råd vil du få gode scores på både relevans og autoritet. Disse to parametre er bygget ind i algoritmen, […]

    Læs hele indlægget her>>

    Skriv bedre indhold med de 5 nyhedskriterier

    Når du laver indhold til din content marketing synes jeg det er effektivt at bruge de 5 nyhedskriterier. Ja jeg ved godt de 5 nyhedskriterier hører til 90’erne eller hvornår de nu blev opfundet, men jeg synes de er hamrende effektive til at sikre succes med dit indhold. Tænker du nyhedskriterierne aktivt ind i din […]

    Læs hele indlægget her>>

    7 trin til Content Marketing planen

    Du ved at Content Marketing er en af nøglerne til succes i din digitale markedsføring – Men du er måske stadig i tvivl om præcis hvordan du skal bære dig ad? Det var jeg og derfor har jeg undersøgt det og lavet denne 7 trins guide til hvordan du kan få planlagt og eksekveret Content […]

    Læs hele indlægget her>>

    Gratis bog om søgeordsanalyse

    Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog