Sådan udvider du søgeordsanalysen med AdWords data

Sådan udvider du søgeordsanalysen med AdWords data

adwordsNår du laver søgeordsanalyser kan det være svært at finde ud af hvilke søgeord, du skal inkludere. hvis du har kørt AdWords har du dog en kæmpe stor database af søgninger efter de søgeord du er interesseret i. det afhænger naturligvis af hvor god en AdWords konto du har, men uanset hvad, så kan du finde masser af  værdifuld data om hvilke søgeord du er blevet vist på.

Her er guiden til hvordan du udvider søgeordsanalysen med AdWords data. Når du har trukket dine søgeord ud kan du sortere på visning eller konvertering og tilføje søgeord for søgeord til din søgeordsanalyse.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du laver søgeordsanalysen, så download min ebog om det her >>

Step 1 – Gå i AdWords og vælg Keywords

I dit Google AdWords dashboard vælger du den konto du gerne vil trække data ud fra. Herefter vælger du Keywords som vist herunder

AdWords søgeordsdata

Step 2 – Vælg alle søgeord og eksporter

Når du har gjort det skal du markere alle søgeord og vælger Details samt klikke på All

Vælg alle søgeord eksporter

Step 3 – Download liste af søgeord

Husk lige at vælg All time for at få større datagrundlag. Herefter vælger du alle igen og vælger Download. Vælg det ønskede format og download csv filen.

Download liste af søgeord

Step 4 – Søgeordsanalyse i excel

I Excel kan du nu filtrere og farvelægge lidt efter impressions. På den måde får du overblik over hvilke søgeord, der på dine AdWords har givet flest visninger. Du kan også vælge at sortere efter konverteringer eller kliks, hvis det giver mere mening for din søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse i excel

God fornøjelse

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)
Sådan udvider du søgeordsanalysen med AdWords data, 4.0 out of 5 based on 4 ratings
Spred god karma og del
Share on Facebook0Share on Google+8Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

2 svar

  • Glimrende tip, dog skal det lige siges at hvis man vælger “All time”, så er det ret væsentligt at alle søgeordene har været aktive i hele perioden, hvis man skal sammenligne impressions og prioritere sin indsats på baggrund af det.

  • Jeg har netop brugt din guide til et nyt site i samme boldgade, som et tidligere site hvor jeg allerede har postet en pokkers masse AdWords kroner efter. Det har givet en hel del idéer til nye landingpages.

Skriv en kommentar

Venligst indtast navn Please enter an valid email address. Skriv venligst en besked

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog

Komplet B2B guide

Jeg har været medforfatter på denne: B2B markedsførings ebog