CASE: Sådan fik jeg et PageRank 9 link

CASE: Sådan fik jeg et PageRank 9 link

SEM AwardDet her indlæg SKAL du bare læse. Det er fantastisk inspirerende at høre, hvordan Nicolai Lønne gjorde sig fortjent til et link fra selveste Yahoo.

Jeg har tidligere arbejdet sammen med Nicolai Lønne og da vi snakkede om linket blev vi begge helt vilde for at fortælle om det. Så derfor har Nicolai sagt ja til at skrive dette gæsteindlæg. Jeg vil anbefale dig, at følge Nicolai enten ved connecte med ham på LinkedIn, Twitter eller Google+
Ellers er der bare at sige god fornøjelse!

Linkbuilding

 

 

 

Jeg ved godt, at vi ikke længere måler i PageRank, men jeg er nødt til at gøre en undtagelse når vi har fået et link fra Yahoo.com med lækre PR9

I det følgende vil jeg dele med dig, både hvordan vi fik en artikel udgivet på Yahoo.com og hvorfor det slet ikke behøver være så svært hvis bare man tænker sig lidt om.

Det hele startede med en grim penalty fra Google som sendte mit site langt om på side 50+ i Google. Helt der om hvor ingen nogensinde har været og hvor selv arkæologer for længst har opgivet at finde ind. Vi var væk fra Google og vores trafik var i frit fald.

Jeg havde købt links ude i byen og straffen var promte fra Google – du har forsøgt at manipulere os, her er ét styk straf:

Google Penalty

Naivt troede jeg at vi havde købt gæsteposts, i retrospekt kan jeg godt se at vi købte lort som skulle manipulere os op i Google og at vi gjorde præcis det som bl.a. Googles Matt Cutts har advaret imod.

Lang historie, kort fortalt; vi ryddede op. Vi gik meget dybt i vores linkprofil og fik en masse links fjernet og endnu mere disavowed. Vi kom tilbage i Google, men slet ikke med samme rankings som tidligere.

Efter at salte tårer var tørret væk tog vi et kig på ruinerne og lagde en ny slagplan.

Vi var enige om, at vi har godt indhold som fortjener at ranke i Google. Vi var også enige om, at indenfor nichen er der rigeligt søgninger og penge til, at det er en ordentlig indsats værd.

Så vi lagde en slagplan:

1 Ro på! Vi gør intet forhastet og fokuserer fremad på at lave vores indhold endnu bedre, sådan at andre har lyst til at linke til det
Etabler os selv som eksperter.

2 Når vi gæsteposter så stop med at inkludere links til egne artikler. Inkluder links til sociale profiler og få os beskrevet som eksperter, men lav intet link til eget site. Hvis redaktøren af sitet vil lave link til os, så er det fint, men ellers lever vi med omtalen

3 Lav god solid outreach

Hvorfor ikke inkluderer et link til os selv i alt hvad vi udgiver?
Det kunne vi sikkert også gøre, men sandt at sige, så gav straffen fra Google os en god skræk i livet og vi besluttede at vi ville gå efter links vi fortjener, frem for links vi skaber. Rent ud sagt, så var vi bange for, at fik vi en straf til, så ville Google aldrig løfte straffen igen.

Vi blev enige om, at alt vi gjorde eksternt fra vores eget site, det skulle støtte op omkring at gøre os til eksperter, frem for blot at være en mulighed for et link.

Intentionen var, at hvis vi frem for at fokusere på links, i stedet fokuserede på omtale, på etablering af et navn i nichen og på generel omtale; så vil links komme af sig selv.

Alt dette udmøntet i god solid outreach, hvor vi altid forsøger at tænke på, hvem der kunne have lyst til at dele det indhold vi skriver om – og hvad der skal til for at andre ønsker at dele vores indhold.

Hvordan laver man outreach, som giver resultater?

Lad os starte med, hvordan man ikke laver god outreach. Flere gange ugentligt får jeg henvendelser som stinker af automatisering og hver eneste gang ryger de ud.

I går fik jeg den til dato bedst udformede automatiserede outreach mail – hvor afsenderen tydeligt har gjort sig mere umage end så mange andre – og den røg også direkte i skraldespanden. Eller, den blev faktisk gemt til dette indlæg, fordi det er værd at se på hvad afsenderen gør forkert:

Outreach email

God start – naturligvis åbner jeg en mail med emnet ”Love your site!”. Alle elsker ros og egobaiting – det er en sikker åbningstaktik at give ros i emnefeltet.

Derefter fejler alt – faktum er at alt i mit liv handler om mig. Jeg kan godt lide ros og jeg elsker når andre taler til mig eller om mig. Jeg gider faktisk ikke høre om dig (sorry to say).
”Jess” her starter med at tiltale mig som ”Hey there” selvom det ikke tager mange minutter at finde mit navn (og direkte emailadresse) på mit site.

Havde ”Jess” talt direkte til mig, frem for til ”Hey there” så havde han/hun som minimum også fået et svar fra mig.

Frem for at ”Jess” taler lidt til mit ego og eventuelt fremhæver en god artikel fra vores site, måske tilmed lige havde brugt tiden på at kommentere på denne artikel og retweete den (surprise vi ser når nogen tweeter om os og bliver stolte over det), så går han/hun direkte i gang med salget af sig selv som gæsteblogger.

Han/hun giver idéer til artikeloverskrifter som han/hun vil skrive for os, men intet om hvilken værdi han/hun vil bibringe os. Alle er jo i det her online game for at få trafik til ens site. ”Jess” tilbyder ikke at bringe noget til bordet her som jeg kan bruge, han/hun fortæller intet om hvordan den blogpost vil give mig trafik, hvor den vil blive promoveret eller lignende. Intet!

Hvilket bringer os til sidste fejl: ”Jess” eksisterer jo ikke. Han/hun har ingen sociale profiler og intet rigtigt navn. Come on, ingen i år 2015 som har en blog, har ikke også bare en lille social tilstedeværelse. Jeg vil da vide hvem der skriver, hvor mange fans fra forskellige sociale profiler som min blog bliver profileret på når jeg udgiver noget for ham/hende og hvorfor han/hun i øvrigt er en spændende profil at have på mit site.

Alt i alt blev det ikke engang til et ”nej tak”, det bliver bare til en delete.

Hvad er så god outreach?

Det modsatte af overstående mail 🙂

Tro mig, overstående var en af de bedste. Så ufattelig mange andre vi får, er direkte ringe automatiseret lort.

Men siden at vi har mange gæsteforfattere på vores site og siden vi får mulighed for at skrive hos andre rigtig store og fede site, så er det jo muligt at komme ind nogle steder.

Det handler bare om en god og reel tilgang!

 

Her er opskriften i 6 trin

1 – Vi kigger på sider med høj autoritet som er relevante for os at skrive på.

Som nævnt tidligere, så prøver vi at profilere os selv som eksperter. Ingen kan være eksperter i alt, så vi kan heller ikke blogge om alt på alle mulige steder.

Vi er derfor eksperter i dykning. Sekundært er vi eksperter i snorkling, rejser og undervandslivet.

Tidligt valgte vi at fokusere på at min bror Torben, som ved mest om emnerne, er ham der skal profileres som eksperten. Det betyder at han oftest er afsenderen på vores egne blogposts, at han er mest fremtrædende på vores sociale profiler og typisk også ham der skriver vores gæsteblogposts til andre sites.

Konkret så fletter han når det er muligt, altid en god signatur ind hvor han navngiver sig selv som ekspert og linker til hans Twitter profil. Giver de os link til eget site er det bonus, men gør de det ikke, så har vi stadig en andens ”ord for” at vi er eksperter og det kan vi bruge til at bygge videre på.

2- Vi skriver aldrig og spørge om vi må gæsteblogge i bytte for et link.

Ingen seriøse sites falder jo for den længere.

Når vi henvender os, så starter vi med at skrive direkte til en navngiven person. ”Hej Anders” virker altså noget bedre end ”Hej med jer”.

Derefter så roser vi. Vi nævner mindst én artikel som vi synes er god – oftest har vi smidt en kommentar på den artikel i god tid i forvejen, samt kommenteret andre steder på samme site. Dermed er vores navn som afsender heller ikke ukendt.
Vi har naturligvis Tweetet artiklen både fra vores private profil og brand profil. Det gør vi fordi at Twitter er rigtig god til at gøre folk opmærksomme på, når de er blevet nævnt i et andet tweet – dermed er der håb om at de har set os. Modsat er Facebook rigtig dårlig til at give os besked om, når andre har nævnt vores side, det er noget vi aktivt skal overvåge og dermed er der stor sandsynlighed for at vi overset det.

Efter ros til personen, så skriver vi hvad vi kan tilbyde. Vi tilbyder os som ekspert i emnet og at vi gerne vil skrive en serie af artikler til dem.

Vi skriver at vi har 85.000 trofaste fans på Facebook (hint: lidt sponsering på Facebook efter fans virker rigtig godt som social proff) som vi naturligvis deler artiklen med, samt at vi deler den til vores Twitter og G+ følgere – med andre ord, vi lover at sende modtageren trafik og samtidig bruger vi vores store FB side til at underbygge at vi ved noget om det her emne, samt er noget vigtigt inden for området.

3 – Vi researcher personen vi skriver til og tilpasser mailen.

Det lyder stort, men tager i realiteten ikke lang tid. Et hurtigt kig på Twitter, tidligere artikler fra vedkommende, Linkedin og Facebook afslører om vi skal slå på familiefølelser, rejsefanatisme, lethed i at samarbejde med os eller lignende.

Vores erfaring er, at det ikke tager mange 5 minutter at danne sig et overblik over modtageren og at det øger responsraten betydeligt.

Dette giver os også et hint til, om vi skal pitche artikel-idéer i første mail eller undlade den del for at se om de selv beder om idéer til artikler. Jeg kan ikke give en formel for om man skal det eller ej. For os er det en mavefornemmelse om de gerne vil se det eller ej.

Men når vi gør det, så har vi kigget på tidligere artikler de selv har skrevet som har givet dem mange sociale delinger og så pitcher vi overskrifter der ligner dem. Typisk gør vi også mere end at pitche en overskrift, vi skriver også en linje om hvorfor vi mener den er relevant for modtagerens læsere.

4 – Vi bygger op

naturligvis startede vi ikke med at gå efter den største spiller på markedet, vi gik efter nogle mindre – men stadig relevante – spillere i markedet.

Vi kom ind hos dem og leverede skide gode artikler. Artikler som ikke var fyldt med links til os selv, men som fremhævede os som eksperter.

Herfra kunne vi tage dialogen med andre og mere seriøse sites, som har større redaktionel kontrol og stiller højere krav. Havde vi pitchet dem på vores blanke ansigt, havde de været ligeglade med os. Nu pitcher vi dem som etablerede eksperter og med en stor mængde sociale følgere i ryggen.

Med andre ord, da vi pitchede About.com’s Scuba-side, kunne vi fremvise en masse andre gode artikler på andre større sites (som vi var kommet ind på igennem lidt mindre sites) og da vi pitchede Yahoo.com/travel kunne vi vise at About.com mente at vi var eksperter.

Hvem vil ikke gerne hugge en af de større konkurrenters eksperter? 🙂

5 – Vi spørger ikke efter det første link, men vi spørge om de vil huske os i fremtiden!

Selvom vi ikke selv aktivt beder om et link i første artikel, så sætter de fleste redaktører eller blogejere det selv ind i vores signatur. Hurra for det, det må betyde at de kan lide det vi leverer 🙂

Men efter at vi uselvisk (’ish) har leveret dem en god artikel, delt den på vores relativt store sociale medier og skrevet tak til dem for at udgive vores indhold, så beder vi dem om en tjeneste. Vi skriver konkret og spørger om de ikke vil give et link til vores artikel om XYZ næste gang de skriver en artikel om emnet.

Also I’ve just published this article about XYZ on my site. If you like it I would be honored if you’d share it to your followers and perhaps link to it next time you have an articles about XYZ

6 – Kvalitet over alt!

Konkret for Yahoo var vi meget opmærksomme på, at vi skrev til et site med en meget høj redaktionel kontrol og at de ikke ville udgive hvad som helst, samt at de modtager rigtig mange pitches.
Dertil kan man ikke engang sådan lige finde kontaktoplysninger på hvem der bestemmer over udgivelserne, hvilket gør det tæt på umuligt at skrive direkte til en person.

Derfor startede vi med at finde en anden skribent som vi kunne identificere os med. Vi læste en masse af hendes artikler og begyndte at interagere med hende på Twitter. Det gav os også et hint om hvem redaktøren er.

Herfra kiggede vi på hvad redaktøren selv havde udgivet og hvilken stil det var skrevet i, samt hvilken stil de seneste mange nye artikler på yahoo.com/travel var skrevet i.

Da vi pitchede dem, tog vi først fat i den skribent vi havde opbygget en lille relation til. Vi var meget ærlige og sagde at vi også gerne ville skrive for Yahoo (naturligvis efter at vi havde rost hende for at skrive gode artikler der) og rigtig gerne ville høre hende om hun kunne hjælpe os med nogle gode råd.
Et par mails frem og tilbage og vi havde kontaktoplysningerne på den rette person vi skulle skrive til hos Yahoo.

Her sørgede vi naturligvis for at namedrop’e skribenten, sådan at vi ikke bare var endnu en i stakken der skrev ud af det blå, men rent faktisk havde en anbefaling med i bagagen.

Inden vi pitchede havde vi skrevet en artikel til dem, sådan at vi kunne reagere hurtigt. Vi havde en god ide om, hvad de ville være interesseret i at vi leverede – noget med at det skulle være en Top X liste og noget som handlede om mere end dykning.

Vi havde gennem Elance både fået artiklen korrekturlæst, samt hyret en af de bedste tekstforfattere derinde til at give os sparring på artiklen.

Vi sendte den ikke med i første omgang, men pitchede idéen om den (for at give dem den totale følelse af redaktionel kontrol).

Herefter var det egentlig bare dialog frem og tilbage. De ville gerne have vores artikel om dykning, men kunne ikke love noget om at de ville udgive en hel serie af artikler fra os. Den vi havde pitchet overskrift på ville de gerne se et udkast på. Vi sendte et stykke perfekt artikel som redaktøren ikke skulle bruge lang tid på at rette eller korrekturlæse.

Vi blev udgivet!

Konklusion

Alt i alt har vi nok brugt 10 timer på research, forberedelse og pitch (dertil noget tid på at skrive artiklen). Vi har brugt penge på korrekturlæsning og sparring fra en ret dygtig (og dyr) tekstforfatter – og det gav os en udgivelse på verdens femte største site (ifølge Alexa).

Vi bad aldrig om et link. Vi prøvede aldrig at snige et lille link ind et sted i indholdet. Vi levede med chancen om, at de ville give os et link i forfatternavnet og signaturen. Det gjorde de og de gav os også en fed signatur der bygger op om, at Torben er en ekspert.

Næste skridt herfra er naturligvis at vi skal have dem til at udgive mere fra os (sjovt nok har vi gjort vores del til, at artiklen får alt den trafik vi kan hjælpe med at skaffe dem, bl.a. har vi kørt sponserede annoncer for den overfor vores fans på Facebook).

Dertil så skal fremtidige piches til andre sjovt nok også lige nævnte at vi er forfatter hos Yahoo.com/travel – mon ikke det giver en god lille effekt i alt fremtidig outreach 🙂

Til dig der bare har skimmet denne post, her er det 3 vigtige takeaways du skal bruge næste gang du linkbygger seriøst:

1 – Opbyg dig et navn i din niche

Bevis er du ikke er en nobody og fremhæv hvordan andre ser dig som ekspert eller en af værdi.

2 – Lav din research ordentlig

Det tager ikke lang tid at finde ud af hvem du skriver til, hvad vedkommende er for en person og hvordan du skal formulere din indledning sådan at din mail bliver læst.

3- Lav seriøs outreach

Du kan med garanti komme ind på mange små blogs med automatiseret outreach, men du kommer ikke i nærheden af de seriøse.

Vis at du er et navn, at du har følgere som du kan promovere overfor og dermed kan skabe trafik.

Adresser en person. Hvis du ikke kan finde navnet via websitet, så find andre veje til at finde den rette person at skrive til. Ros personen og giv dem derefter noget de kan bruge.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.4/5 (21 votes cast)
CASE: Sådan fik jeg et PageRank 9 link, 4.4 out of 5 based on 21 ratings
Spred god karma og del
Share on Facebook4Share on Google+36Share on LinkedIn114Tweet about this on TwitterEmail this to someone

22 svar

  • Som en ekstra lille sjov sidenote:

    Fra de havde godkendt vores artikel og til den rent faktisk kom online, gik der mange måneder.
    De betaler for alle deres artikler (faktisk betaler de ganske godt) og det gjorde de selvfølgelig også for vores.
    Det betød sådan nogle smådetaljer som at vi skulle frasige os retten til at udgive den andre steder, underskrive på tro og love at vi ikke havde kopieret den etc. Alt samme ganske fint, tog ingen tid.

    Det gjorde betalingen modsat. Amerikansk virksomhed der skal udbetale penge til danskere, den er ikke let. Faktisk er det direkte svært.

    Paypal var naturligvis ikke en mulighed, det persondata vi skulle udfylde passede ikke ind i deres amerikanske formularer, virksomhedsdata passede endnu mindre ind i de formularer og dansk SWIFT koder var de ikke lige gearet til.

    I længere tid havde vi nærmest givet op, og diskuterede meget om vi bare skulle sige at vi ikke ønskede pengene, men var bange for hvad det ville betyde i forhold til om de så stadig ville udgive den.

    Lige pludselig kom pengene så og samtidig artiklen – til stor high five på kontoret 🙂

  • Drøngod artikel. Ros, ros.:-)

    Det er også min erfaring, at succes med “earned media” kræver et stykke bundsolidt lobby-arbejde i forhold til de rette relationer.

    Men meget berigende artikel, der heldigvis bekræfter, at jeg ikke gør noget helt og aldeles tumpet, det kunne have været gjort mere effektivt.

    Tak

  • Hej Lønne & Mogensen

    Superfed guide og stort tillykke med linket Lønne.

    /Mathies

  • Supe god artikel. Sjovt at læse hvordan hele tankegangen med at skaffe link er vendt 180 grader. Nu skaffer man sig ikke link, men gør sig fortjent til dem.
    Super godt gået … men 10 timer … i må da have brugt meget mere?

    • Alt er relativt med tid 🙂
      Ja, vi har brugt mange mange mange hundrede timer på at opbygge DIVE.in med godt indhold, lækker opsætning med billeder etc.

      Vi har også brugt virkelig lang tid på at skabe relationer rundt omkring, komme ind på andre større sites etc.

      De 10 timer er den del vi nogenlunde har brugt på at pitche Yahoo – både en skribent derfra, redaktøren, dialog inden pitch for at få lov, pitch, om artiklen og alt for meget tid bagefter hvor vi ventede på at få den udgivet (det tog lang tid fordi de ville betale os først og det var ingen let transaktion)

  • Tillykke med linket og det gode arbejde. Meget lærerig artikel, men den tager næsten modet fra sådan en som mig, der først er ved så småt at opbygge sin business

    • Tab ikke modet.
      Fremtiden er at opbygge relationer, et brand omkring sig selv og aktivt bruge de relationer til noget positivt.

      Det tager virkelig meget tid i starten, men pludselig ser man også at bolden begynder at rulle af sig selv.

  • Det er fandme sejt! (y)

    Er dog enig med Morten, 10 timer lyder ikke af meget i forhold til den indsats der alligevel må have lagt bag?

  • Tusind tak for den grundige gennemgang af alle 6 trin! Det er yderst brugbart.

    Men jeg er lidt i tvivl om, tilgangen til, hvordan man skal profilere sin virksomhed bedst som værende ekspert… Du nævner at din bror profileres som jeres ekspert. Når i skal kommentere på et indlæg med jeres G+ profil, benytter i så hans personlige profil eller virksomhedens G+ profil?

    Umiddelbart synes jeg det giver mest værdi til virksomheden, hvis man benytter virksomhedens G+ som jeg f.eks. har gjort i dette indlæg: http://ivaekst.dk/blog/peter-kofler/hvordan-laver-du-den-perfekte-webshop

    Omvendt, er det langt mere personligt, at det er en privat G+ profil. Men, hvor meget bidrager det egentlig, når det er virksomheden, der skal fremstå som eksperten.

    Hvad er dit råd?

    • Som udgangspunkt har vi benyttet den private profil.

      Alt andet lige, så er det bare lettere at få følgere personligt end det er til et brand-navn som ikke er voldsomt stort.

      Både på G+ og på Twitter har vi prøvet med personlig profil og en brand profil og har forsøgt at skifte lidt mellem hvilken vi “underskriver” med.

      Det burde jo give nogenlunde ens mængde følgere til hver, men det er 100% tydeligt at den personlige profil får 10-20 gange flere følgere end brandprofilen får.

      Det er irriterende, men et faktum vi må leve med…

  • Hej Lønne
    Det er klasseviden du deler her. 1000 tak for det.

    Nu er det jo et internationalt website det I har, og her er det mit indtryk at Twitter fungerer langt bedre til den slags end i Danmark. Jeg synes ikke redaktører eller udgivere er specielt aktive der. Ja, der er mange journalister, men deciderede websiteejere og online magasiner er meget tavse. Det er mit indtryk at Instagram er langt mere brugt og her er det min erfaring, at du kan gøre noget af det samme som I har gjort. Man kan selvfølgelig ikke dele links etc, men du kan nemt lave mentions som rækker ud til de folk som du vil connecte med.

    Nå det var bare lige lidt input til dem som siger, jamen min branche er ikke på Twitter. 🙂

    /Lars Skjoldby

    • Hej Lars

      Instagram er en af de kanaler jeg endnu har til gode at udnytte – og du har ret i at Twitter ikke er nær så udbredt i DK som det er internationalt.

      Antageligt gør det modsat også at “konkurrencen” om at vise sig som en interessant person er mindre.
      For dem der er tilstede i DK, skal der færre favorites og RT’er til, før man er opdaget – modsat nogle af de engelske profiler jeg sidder og baiter; de får jo hurtigt en del retweets og favorites og så drukner min aktivitet i mængden hvis ikke jeg er en af de første…

      Der er fordele og ulemper i alle situationer 🙂

  • Fed artikel du har strikket sammen her! Det er helt klart noget, vi alle kan bruge som rettesnor OG inspiration i vores arbejde med, at linkbui…øøh…gøre os fortjent til links:)

    Det viser jo både, at der er meget arbejde i det (ud over de 10 timer), og at det i sidste ende er det hele værd.

    Der er desværre alt for mange derude, der lader et SEO bureau bygge links for sig, uden at de forstår konsekvensen af det. Det finder de nok ud af, på et tidspunkt hvor det nærmest er for sent. Det er vel de færreste byggede links, der er meget værd om 5 år.

    Jeg har selv gang i et nyt projekt, som gerne skulle få en stærk linkprofil med hjælp fra de metoder du foreslår her. Så jeg håber, at der kommer flere af den slags guldkorn her på bloggen.

    • Der er rigtig meget arbejde i det – og for klassiske affiliate sites af lavere kvalitet spår jeg at det i fremtiden kun bliver sværere at få gode links.

      Vi fik ikke noget udgivet hos Yahoo eller about.com udelukkende fordi vi kunne levere et par gode artikler, de var lige så meget interesseret i bl.a. hvor mange fans/følgere vi kunne dele artiklerne til og om vi var seriøse at “blive set i selskab med”

  • Stort tillykke med et meget flot link, som er resultatet af rigtig godt forarbejde, analyse og udførsel.

    God guide med masser af nyttig information man kan bruge i sin egen jagt på et rigtig godt kvalitetslink. Mange tak for delingen!

    • Jeg er glad for at du kan bruge metoden.
      Del endeligt når du får succes med din egen jagt 🙂

  • Hatten af for alt det arbejde, men jeg tror ikke at jeg nogensinde vil have tålmidighed til at lave noget lignende. Jeg bruger selv “jess” metoden og responsen er langt under 1% men der er meget lidt arbejde med det. God artikel man skulle måske prøve at gøre det rigtigt fremover.

    • Jeg kan bestemt ikke sige mig 100% ren og at jeg aldrig skulle have brugt samme metode – men nu her kan jeg modsat også bare se at det giver SÅ meget mere at bruge tiden på de mere seriøse links 🙂

  • Fandeme godt gået Nicolai 🙂 Det er fedt at høre, når der er nogen som arbejder så intensivt og professionelt med outreach linkbuilding. Der er ingen tvivl om det kan betale sig, hvilket din historie også viser. 10 timer for sådan et link er jo ingenting.

    • Hej Sebastian, tak for din kommentar.
      Det er lige præcis fordi at reelt er så let, at det undrer mig, at så få folk i DK arbejder seriøst med outreach. Sammenlignet med hvad jeg ved at mange betaler for splog links etc, så er værdien af de her 10 timers arbejde jo 1000x mere værd, end 10 timers arbejde brugt på skodlinks 🙂

  • Super relevant indlæg om hvordan man laver outreach på den rigtige måde. Det er utroligt så få der fatter det, men tak for at du hjælper dem på vej. Du har en rigtig vigtig pointe om, at man skal arbejde på at blive set som eksperten indenfor sit område. Som en sidenote fik jeg selv et link fra Yahoo Finance fordi de havde brug for en ekspertkommentar. Det link tog så 10 min ;).

  • Fremragende indlæg, outreach er helt sikkert den mest værdi skabende måde at arbejde på… Tak for dit indlæg.

Skriv en kommentar

Venligst indtast navn Please enter an valid email address. Skriv venligst en besked

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog

Komplet B2B guide

Jeg har været medforfatter på denne: B2B markedsførings ebog