Personlige standard mails kan øge konverteringen

Personlige standard mails kan øge konverteringen

Har du kedelige standardmails i din webshop eller på din hjemmeside?… tænkte det nok – nu er det på tide at gøre noget ved det for du skal stadig tænke konvertering, relation og loyalitet i dine standardsmail. Både hvad angår ordrebekræftelsen, nyhedstilmeldingen og kommentarmailen. Se et eksempel på hvordan herunder og bliv inspireret til at skabe bedre relation til dine kunder, brugere eller læsere.

Personlighed i emails kan øge konvertering

Få personlighed ind i din ordrebekræftelse

En ordrebekræftelse er en kontaktflade til din kunde og den skal være personlig og vedkommende så kunden føler tættere bånd til webshoppen. Kunden har måske foretaget sit første køb i din webshop – hvorfor ikke gøre det til den første af mange?

Prøv derfor at gøre din ordrebekræftelse så personlig som mulig – selv har jeg skrevet en lille introduktion til ordrebekræftelsen samt tilføjet et billede og en opfordring til tættere relation:

I introduktionen på ordrebekræftelsen har jeg skrevet følgende:

[box]

Hej NAVN

Tusind tak for din ordre hos e-scarf. Vi håber selvfølgelig at du bliver rigtig glad for dit og vi glæder os til at pakke og sende den til dig.

Du kan se status på din ordre ved at logge ind på din konto.

Din ordreinformation er herunder. Tak for din handel.

[/box]

Til sidst har jeg indsat et billede af mig selv som indehaver, et venlig hilsen samt en underskrift.

På den måde opnår emailen større personlighed og liv. Ansigtet, teksten og underskriften får kunden til at føle at der er en tættere relation. Formålet er at forstærke den positive oplevelse med et køb i webshoppen og på den måde øge chancen for genkøb.

Brug ansigter og billeder i dine emails

Vi mennesker har en hel sektion i vores hjerne, der udelukkende bruges til at behandle andre ansigter. Det er derfor en god idé i din kommunikation at bruge dit ansigt eller andre ansigter aktivt for at forbedre kommunikationen.

Du kan også bruge et billede af holdet bag webshoppen, af pakkeriet eller af den ansvarlige for kundeservice. Det er min erfaring at tonen er langt mere behagelig i mails når den du skriver med ved hvem du er samt hvordan du ser ud – udnyt det til din fordel!

God sprogbrug i emails

Overvej hvordan du skriver dine standard mails grundigt. Det er utrolig let at misfortolke kommunikation i skrevet form. Udråbstegn og capslogs er eksempler på hvordan en læser af dine emails let kan komme til at føle at du råber af dem. Undgå for alt i verden det!

Vær derfor omhyggelig når du udarbejder tekster til dine standardmails. Vær høflig, venlig og personlig. Du kan evt. teste dine standardmails ved at få nogle til at læse dem igennem og sige hvad de føler og tænker. Bruger du aktivt brugertest skal email kommunikationen være en del af den.

Din signatur er et eksempel på hvor du kan gøre store fremskridt med din kommunikation. Signaturen er det der står til sidst i enhver email du skriver. Det er en rigtig god idé at bruge tid på at optimere denne, gøre den mere personlig og mere informativ. Det kan virke simpelt, men gør du din signatur mere personlig får du en gladere og mere tilfreds kundehenvendelser.

Tænk konverteringer efter ordren er lagt

Selvom du har fået en ordre så er der ingen grund til at give slip på kunden. Du skal stadigvæk tænke i konverteringer og relation.

Derfor skal du selvom du har fået ordren opmuntre kunden til at melde sig på nyhedsbrevet, følge din virksomed på Twitter eller klikke ’synes godt om’ på Facebook.

Jeg ser alt for mange gange, at denne unikke mulighed ligger ubrugt hen. Du skal benytte hver eneste chance for at forstærke relationen i dine standardmails. Har kunden først købt noget er chancen stor for at forbedre relationen via andre medier.

Selv har jeg lagt links og logoer ind til webshoppens sociale profiler og nyhedsbrev således at kunden efter end køb let kan tilmelde sig.

Jeg håber du blev inspireret til at optimere din kommunikation og gøre den mere personlig. Har du andre gode råd så grifl dem endelig ned i kommentarfeltet herunder.

Gode resurser

God sprogbrug i mails: http://www.reklamehuset.dk/reklamebureau/items/sprogbrug-i-email.html

Skriv gode emails: http://www.syntaksis.dk/script/site/page.asp?artid=74

Pottercut om email marketing: http://pottercut.dk/jan-winum/e-mail-marketing-med-jan-winum/

3 trin til flere konverteringer i din email marketing: http://online-tekstforfatter.dk/email-marketing-3-trin-til-flere-konverteringer/

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Personlige standard mails kan øge konverteringen, 5.0 out of 5 based on 1 rating
Spred god karma og del
Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn3Tweet about this on Twitter9Email this to someone

6 svar

  • Rigtig spændende indlæg!

    En simpel måde at gøre din mail endnu mere personlig kunne være ved at udskifte 'vi' med 'jeg'.
    Vi virker efter min mening lidt virksomhedsagtig. Når du selv skriver under på mailen, hvorfor så ikke bare skrive 'jeg'?

    • Tak Morten :-) Fint forslag.

      Man skal selvfølgelig sætte det ind i en virksomheden kontekst. Har virksomheden ikke en personlig profil kan man argumentere for at det vil være malplaceret med en så dyb personalisering

  • Fint indlæg og flot ordrebekræftelse du har lavet – jeg er dog lidt lunken ved at benytte billeder, HTML osv. i ordrebekræftelsen, da det vel øger risikoen for at den blive markeret som spam?

    • Hej Kristian – Kan du ikke gøre os lidt klogere og evt. finde en kilde på at billeder i email øger chancen for at mailen bliver fanget i spamfiltre?

      Jeg tænker umiddelbart ikke at det er et problem. Der er jo mange der bruger billeder i eksempelvis signaturen, men gør mig endelig klogere.

  • Ganske interessant indlæg, Nikolaj.

    Et godt eksempel på, hvor vigtig den rette kommunikation er. Ingen grund til at være for distancerende overfor sine kunder. Dog som du også selv nævner i en kommentar, så skal det passe med virksomhedens profil, som måske skulle laves om :)

    Alt for mange taler i en stramt og til dels uforståeligt sprog.

Skriv en kommentar

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Brug for hjælp?

Jeg arbejder til daglig som med søgemaskineoptimering. Hvis du har brug for hjælp kan du blive ringet op ved at udfylde formen herunder:

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

tlf (skal udfyldes)

Din besked

1+1=?