Derfor deler vi indhold

Derfor deler vi indhold

Vi deler for at fremstå unikke og individuelle, vi deler for at vise empati, vi deler for at føle os som en del af noget og vi deler for at lære.Some deling indhold content marketing

Ifølge New York Times rapport, som du finder her deler vi indhold af følgende grunde:

  • For at viderebringe informationer til andre
  • For at styrke vores selvværd
  • For at definere os selv
  • For at bygge relationer med andre
  • For at sprede et budskab vi er involveret i

Vi deler for at fremstå unikke og individuelle

Ved at sende noget videre fremstår vi unikke og individuelle. Som mennesker prøver vi altså at skabe et billede af hvem vi er igennem det vi sender videre. Et eksempel kan være at dele og videresende produkter, der passer på vores image. Vi deler altså indhold, der fortæller noget om hvem vi er.

Folk får en forståelse af hvem de er ved at dele indhold. De styrker deres selvbillede og skaber det image de ønsker – ubevidst som bevidst. Folk der er villige til at skille sig ud har altså her en stærk motivationsfaktor til at dele indhold.

Vi deler for at vise empati

Der er en positiv korrelation imellem at ville gøre noget godt for andre og det at ville dele noget. Vi deler altså for at vise empati, hvilket således giver os varme og emotionelle følelser.

Det at dele indhold med andre kan i den forstand være et udtryk for venskab eller kærlighed til den enkelte. Det er altså en motivationsfaktor at vise empati og gøre noget godt for andre ved at dele.

Vi deler for at føle os som en del af noget

En af de interessante konklusioner fra undersøgelsen er at et af de motiver vi sædvanligvis har troet havde indflydelse på den virale effekt ikke har det. Følelsen af at høre til en noget – at være en del af en gruppe – har altså ifølge artiklen ikke en positiv indvirkning på om vi deler noget eller ej.

Skab indhold der bliver delt

Du kan og skal bruge artiklens konklusion til at forbedre din markedsføring i de sociale medier. Når du laver indhold, tweets og facebookopdateringer skal du derfor tænke individualitet og empati.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Derfor deler vi indhold, 5.0 out of 5 based on 1 rating
Spred god karma og del
Share on Facebook4Share on Google+2Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Ingen kommentarer endnu - vær den første

Du kan skrive den første kommentar

Skriv en kommentar

Venligst indtast navn Please enter an valid email address. Skriv venligst en besked

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog