Content Marketing

Content Marketing

Markedsføring igennem indhold. Det er tanke bag Content Marketing, der har revolutioneret den digitale markedsføring, trods disciplinens flere hundrede år gamle alder. Content Marketing er blevet det nye sort inden for digital markedsføring og det er der bestemt en grund til. Content Marketing er nemlig en enorm effektiv markedsførings disciplin. Denne kategori indeholder de blogindlæg jeg ar skrevet om Content Marketing med tanker og debatter, filosofiske som praktiske.

En marketing disciplin der giver mening

En marketing disciplin der giver mening

Når du skal fortælle kunder om dine produkter og din virksomhed så kan du vælge at gå to veje. Du kan enten vælge traditionelle former for markedsføring, hvor du presser dit budskab ind i potentielle kunders hoveder. Content Marketing er alternativet, hvor du ved at skabe indhold og content, der gør en forskel for forbrugere, kan få forbrugere til selv at ville have dine budskaber.

Content Marketing giver her så meget mere mening. Dels kan vi igennem indhold kommunikere vores budskaber langt mere effektivt, fordi forbrugere rent faktisk lytter og er interesseret. Dels kan vi igennem Content Marketing rent faktisk skabe værdi og udvikling. Vi kan gøre en forskel! Derfor giver Content Marketing super god mening for mig.


Hvad er Content Marketing

Hvad er Content Marketing

Content Marketing er en betegnelse af marketingaktiviteter, der inkluderer produktion og deling af indhold. Det handler basalt set om at skabe øget salg igennem udarbejdelse og markedsføring af indhold. Formålet med at skabe indholdet er i Content Marketing at engagerer og tiltrække en klart defineret målgruppe for at skabe rentable kunderelationer.

Content Marketing er effektivt idet det kan understøtte linkbuilding og derigennem bedre placeringer i Google. Derudover skaber Content Marketing grobund for sociale delinger og dermed bedre markedsføring i de sociale medier igennem indhold. Sidst men ikke mindst hjælper Content Marketing med at forbedre konverteringsrater på hjemmesider, idet indhold og værdi får besøgende til at stole på virksomheden. Indholdsbaseret markedsføring er den danske betegnelse for Content Marketing, men efterhånden er det mere og mere Content Marketing vi bruger i Danmark.

Læs mit blogindlæg om hvad Content Marketing er her


Find mere omkring Content Marketing

Find mere omkring Content Marketing

Ligesom med mange af de andre discipliner inden for Content marketing er der en lang rækker medier og hjemmesider, hvor man kan finde mere information.

Indhold giver værdi for både søgemaskinerne og dine kunder

For at skabe værdi online, hvad enten det er for en webshop, et affilliate site eller et hvilket som helst andet website så skal der indhold til – ganske simpelt. Jeg giver dig hermed som webmaster, website ejer eller hvad end du laver et godt gammeldags los bagi. På må handsken og skab værdi for dine besøgende. Nu spørger du sikkert hvorfor? Og det er der mange grunde til, ligesom der også er mange måder, hvorpå du kan skabe indholdet. Derfor har jeg skrevet dette indlæg, der gerne skulle motivere dig til at lave mere indhold samt inspirere dig til hvordan du kan skabe det.

Læs hele indlægget her>>

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog