Content Marketing

Content Marketing

Markedsføring igennem indhold. Det er tanke bag Content Marketing, der har revolutioneret den digitale markedsføring, trods disciplinens flere hundrede år gamle alder. Content Marketing er blevet det nye sort inden for digital markedsføring og det er der bestemt en grund til. Content Marketing er nemlig en enorm effektiv markedsførings disciplin. Denne kategori indeholder de blogindlæg jeg ar skrevet om Content Marketing med tanker og debatter, filosofiske som praktiske.

En marketing disciplin der giver mening

En marketing disciplin der giver mening

Når du skal fortælle kunder om dine produkter og din virksomhed så kan du vælge at gå to veje. Du kan enten vælge traditionelle former for markedsføring, hvor du presser dit budskab ind i potentielle kunders hoveder. Content Marketing er alternativet, hvor du ved at skabe indhold og content, der gør en forskel for forbrugere, kan få forbrugere til selv at ville have dine budskaber.

Content Marketing giver her så meget mere mening. Dels kan vi igennem indhold kommunikere vores budskaber langt mere effektivt, fordi forbrugere rent faktisk lytter og er interesseret. Dels kan vi igennem Content Marketing rent faktisk skabe værdi og udvikling. Vi kan gøre en forskel! Derfor giver Content Marketing super god mening for mig.


Hvad er Content Marketing

Hvad er Content Marketing

Content Marketing er en betegnelse af marketingaktiviteter, der inkluderer produktion og deling af indhold. Det handler basalt set om at skabe øget salg igennem udarbejdelse og markedsføring af indhold. Formålet med at skabe indholdet er i Content Marketing at engagerer og tiltrække en klart defineret målgruppe for at skabe rentable kunderelationer.

Content Marketing er effektivt idet det kan understøtte linkbuilding og derigennem bedre placeringer i Google. Derudover skaber Content Marketing grobund for sociale delinger og dermed bedre markedsføring i de sociale medier igennem indhold. Sidst men ikke mindst hjælper Content Marketing med at forbedre konverteringsrater på hjemmesider, idet indhold og værdi får besøgende til at stole på virksomheden. Indholdsbaseret markedsføring er den danske betegnelse for Content Marketing, men efterhånden er det mere og mere Content Marketing vi bruger i Danmark.

Læs mit blogindlæg om hvad Content Marketing er her


Find mere omkring Content Marketing

Find mere omkring Content Marketing

Ligesom med mange af de andre discipliner inden for Content marketing er der en lang rækker medier og hjemmesider, hvor man kan finde mere information.

Sådan udnytter du Longtail SEO, hvis den altså er der!..

Longtail søgeord er enormt vigtige for din SEO strategi. Både at målrette, hvis de er der, og lade være, hvis de ikke er. I december skrev jeg et blogindlæg om, hvordan du netop kan udnytte longtail søgeord i din SEO. Her får hvad, hvorfor, hvordan og hvornår du udnytter longtail søgeord i din SEO. Hvad er […]

Læs hele indlægget her>>

Tænk købsproces og forbrugerrejse ind i din Search

Tænk købsproces og forbrugerrejse ind i din Search Hvis du er en af dem der blot kigger på placeringer på nogle enkelte vigtige søgeord, så er du ikke alene. I dette indlæg kan jeg forhåbentlig inspirere dig til at målrette dit website imod andre søgeord og måske endda helt gå væk fra tankegangen om at […]

Læs hele indlægget her>>

6 ting du skal gøre ud fra Googles lækkede quality rater guidelines

I sidste blogindlæg skrev jeg om hvad Googles lækkede quality rater guidelines indeholder. I dette får du opskriften på at lave hjemmesider, som Googles anmeldere vil elske, hvis de kommer forbi dit website! Hvis du efterlever disse råd vil du få gode scores på både relevans og autoritet. Disse to parametre er bygget ind i algoritmen, […]

Læs hele indlægget her>>

Skriv bedre indhold med de 5 nyhedskriterier

Når du laver indhold til din content marketing synes jeg det er effektivt at bruge de 5 nyhedskriterier. Ja jeg ved godt de 5 nyhedskriterier hører til 90’erne eller hvornår de nu blev opfundet, men jeg synes de er hamrende effektive til at sikre succes med dit indhold. Tænker du nyhedskriterierne aktivt ind i din […]

Læs hele indlægget her>>

5 råd til at få maksimal effekt af Content Marketing

Content er ingenting uden marketing. I dette blogindlæg får du 5 råd til at få mere ud af dit indhold igennem markedsføringen af det. Efterhånden som jeg læser og snakker om det nyt opfundne begreb Content Marketing, er der en ting, som springer mig i øjnene igen og igen. Jævnligt synes jeg folk sætter et […]

Læs hele indlægget her>>

7 trin til Content Marketing planen

Du ved at Content Marketing er en af nøglerne til succes i din digitale markedsføring – Men du er måske stadig i tvivl om præcis hvordan du skal bære dig ad? Det var jeg og derfor har jeg undersøgt det og lavet denne 7 trins guide til hvordan du kan få planlagt og eksekveret Content […]

Læs hele indlægget her>>

SEO dør aldrig

Marketing er død”, sådan skrev Harvard Business Review det tilbage i starten af august. Og dødsannoncerne vælter stadig ned over traditionelle digitale marketing områder som SEO. I dette indlæg behandler jeg dødsannoncen for SEO. Ken Krogue erklærede SEO for død i ikke bare en, men to artikler på forbes.com. En dødsannonce der efterfølgende er blevet heftigt […]

Læs hele indlægget her>>

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog