Content Marketing

Content Marketing

Markedsføring igennem indhold. Det er tanke bag Content Marketing, der har revolutioneret den digitale markedsføring, trods disciplinens flere hundrede år gamle alder. Content Marketing er blevet det nye sort inden for digital markedsføring og det er der bestemt en grund til. Content Marketing er nemlig en enorm effektiv markedsførings disciplin. Denne kategori indeholder de blogindlæg jeg ar skrevet om Content Marketing med tanker og debatter, filosofiske som praktiske.

En marketing disciplin der giver mening

En marketing disciplin der giver mening

Når du skal fortælle kunder om dine produkter og din virksomhed så kan du vælge at gå to veje. Du kan enten vælge traditionelle former for markedsføring, hvor du presser dit budskab ind i potentielle kunders hoveder. Content Marketing er alternativet, hvor du ved at skabe indhold og content, der gør en forskel for forbrugere, kan få forbrugere til selv at ville have dine budskaber.

Content Marketing giver her så meget mere mening. Dels kan vi igennem indhold kommunikere vores budskaber langt mere effektivt, fordi forbrugere rent faktisk lytter og er interesseret. Dels kan vi igennem Content Marketing rent faktisk skabe værdi og udvikling. Vi kan gøre en forskel! Derfor giver Content Marketing super god mening for mig.


Hvad er Content Marketing

Hvad er Content Marketing

Content Marketing er en betegnelse af marketingaktiviteter, der inkluderer produktion og deling af indhold. Det handler basalt set om at skabe øget salg igennem udarbejdelse og markedsføring af indhold. Formålet med at skabe indholdet er i Content Marketing at engagerer og tiltrække en klart defineret målgruppe for at skabe rentable kunderelationer.

Content Marketing er effektivt idet det kan understøtte linkbuilding og derigennem bedre placeringer i Google. Derudover skaber Content Marketing grobund for sociale delinger og dermed bedre markedsføring i de sociale medier igennem indhold. Sidst men ikke mindst hjælper Content Marketing med at forbedre konverteringsrater på hjemmesider, idet indhold og værdi får besøgende til at stole på virksomheden. Indholdsbaseret markedsføring er den danske betegnelse for Content Marketing, men efterhånden er det mere og mere Content Marketing vi bruger i Danmark.

Læs mit blogindlæg om hvad Content Marketing er her


Find mere omkring Content Marketing

Find mere omkring Content Marketing

Ligesom med mange af de andre discipliner inden for Content marketing er der en lang rækker medier og hjemmesider, hvor man kan finde mere information.

KPI – Sådan vælger du digitale KPI’er og sætter mål op

Hvad er KPI og Mål Lad os først lige starte med at udforske de forskellige begreber. KPI betyder Key Performance Indicators og er de vigtigste tal og målepunkter, som du vælger for din marketing aktiviteter. Talene kan være alt lige fra Google Analyti Mål på den anden side er målsætning du som marketingansvarlig eller konsulent stiller […]

Læs hele indlægget her>>

Sådan vælger du indholdselementer til din Content Marketing

Forskellige indholds-elementer Det er kun din marketingshjernes fantasi, der sætter grænser for det indhold du skaber. Der findes et væld af forskellige muligheder inden for content og både form, længde og afsæt kan variere rigtig meget. Prøv eksempelvis at tænke over disse tre parametre: Medie: Du kan bruge billeder, video, grafik, tekst eller lyd som medie. Afsender: […]

Læs hele indlægget her>>

Content Strategi – Byg din Content Marketing Strategi i dette framework

Derfor skal du lave en Content Strategi Det er essentielt fra start af at lave en gennemtænkt content strategi. At arbejde med content marketing er en lang proces, og derfor skal du tænke dig godt om, planlægge og måle inden din indholdsstrategi eksekveres. Indhold som du skal bruge i din markedsføring kommer i rigtig mange former, […]

Læs hele indlægget her>>

Evergreen content – 9 grunde til skabe vedvarende indhold

Hvad er evergreen content Evergreen Content er indhold, der i overført betydning forbliver grønt. Altså at det altid vil være aktuelt og brugbart på dit website. Tidløst: Evergreen indhold er tidløst og skal kunne være relavant for læseren år efter udgivelsen Værdifuldt: Evergreen indhold er af højere kvalitet og skaber derfor mere værdi for læseren Udtømmende: Evergreen […]

Læs hele indlægget her>>

Datadrevet Content marketing – 6 måder og tools til at lave bedre indhold

Hvis du laver indhold ud fra mavefornemmelse og sporadisk inspiration, så kan du gøre det bedre. Lige så meget som jeg elsker Content Marketing og tankegangen bag, ligeså meget elsker jeg data. Derfor giver jeg dig i dette blogindlæg en række måder, hvorpå du datadrevet kan få ideer til din Content Marketing. Content Marketing er en effektiv markedsføringsmetode […]

Læs hele indlægget her>>

Linkbuilding med personlig relation – derfor og hvordan

Links og henvisninger er som du ved en central del af Googles algoritme. Det har de altid været, og det vil de sandsynligvist blive ved med at være. I dette blogindlæg ser jeg nærmere på, hvordan du som virksomhed kan bruge personer til at bygge autoritet og dermed opnå bedre placeringer og mere trafik fra […]

Læs hele indlægget her>>

Markedsføringsstrategi med POEM (Paid, Owned, Earned Media)

Det kan være svært at lægge markedsføringsstrategi. I dette blogindlæg får du et kort (POEM) hvori du lettere kan navigere i junglen af platforme, kanaler, taktikker og målpunkter. På den måde kan du langt bedre komme i gang med at lægge en mere optimal digitale markedsføringsstrategi. God fornøjelse.  At lægge en marketingstrategi handler i mine […]

Læs hele indlægget her>>

Gratis bog om søgeordsanalyse

Få den gratis +50 siders bog der gennemgår søgeordsanalysen fra formål til udførsel og til brug. Du tilmelder dig samtidigt nyhedsbrevetSøgeordsanalyse bog